facebookfacebook
hírlevélhírlevél
oneTERMÉKEK
Vissza

Az Aranygyökér

Az aranygyökér (latinul Rhodiola rosea, de sok más neve is van: sarki gyökér, rózsagyökér, varjúháj, illatos rózsásvarjúháj) bámulatosan sokrétűen és hatékonyan ellensúlyozza a káros stresszhatásokat. Az északi félgömbön az alhavasi területeken – főleg Szibériában, Kínában és Skandináviában – őshonos. A Távol-Keleten és Szibériában már évszázadokkal ezelőtt számos feljegyzést készítettek jótékony hatásairól, de Európában a vikingek és az ókori görögök is megfigyelték különleges áldásait. Az ősi szibériaiak úgy tartották, hogy aki rendszeresen varjúháj teát iszik, száz évig fog élni. Az egykori Szovjetúnió tagországaiban és a skandináv országokban rengeteg tudományos kutatást végeztek vele, meggyőző eredményekkel.

Az aranygyökér úgynevezett adaptogén gyógynövény, ami azt jelenti, hogy (1) segíti a szervezet és az idegrendszer alkalmazkodását a változásokhoz, (2) nem toxikus és a szervezetre nézve teljesen ártalmatlan; (3) kiegyensúlyozó, normalizáló hatást fejt ki az ember fizikai és pszichológiai funkcióira; (4) véd a külső hatásokkal szemben, vagyis túlzott és káros stressz esetén helyreállítja a szervezet homeosztázisát; és (5) nem specifikus hatású és nincs mellékhatása. E magas igényeknek mind megfelel, ami igen ritka a gyógynövények között (és emiatt például a ginszengnél is biztonságosabbnak tekinthető). Kutatók szerint a Rhodiola kb. 200 fellelhető fajtája közül csak a Rhodiola rosea tartalmaz rosavint és a hozzá kapcsolódó fitokemikáliákat, rosint és rosarint, valamint szalidrozidot, ezzel növényi családjának tagjai közül a biológiailag legaktívabb. Ezek a hatóanyagok együtt biztosítják az ígért hatást.

A legtöbb tudományos kísérletet az 1960-as évek óta élsportolókkal, űrhajósokkal és nehéz fizikai munkát végzőkkel bonyolították le. Úgy találták, hogy ezeknek a vizsgálati csoportoknak a fizikai teljesítőképessége 18-25%-kal nőtt egy hónapos kúraszerű alkalmazás után, a stresszel és a betegségekkel szemben pedig sokkal ellenállóbbak lettek.

Az igazolt hatások a következők:
- Stressz- és depresszióellenes hatás (ezt szinte minden kísérlet kimutatta)
- A szorongás oldása, a hangulat javítása
- A szívizom funkcióinak erősítése, szívritmus-szabályozás, keringésjavítás
- Az immunrendszer erősítése, daganatellenes hatás (betegeknél a kemoterápia káros hatásainak enyhítése)
- Az állóképesség, a sportteljesítmény, valamint a mentális, szellemi funkciók fokozása
- A szexuális funkciók harmonizálása
- A vércukor-szabályozás normalizálása
- A máj védelme
- Erős antioxidáns védelem sejtszinten, a sejtek oxigénellátásának fokozása
- Az idős korral járó rendellenességek és betegségek megelőzése

Mire ügyeljünk, ha kipróbáljuk?
Például arra, hogy körültekintően válasszunk, nehogy valami hatástalan – vagy esetleg káros – utánzatot vásároljunk meg és szedjünk be! Komoly, életminőséget rontó problémák esetén ne elsődlegesen a gyógynövényektől várjuk a jobbulást, hanem keressünk fel szakembert! Ne függesszünk fel semmilyen szakszerű terápiát a gyógynövények kedvéért, csak kiegészítésként, orvossal konzultálva szedjük őket! Kúraszerűen alkalmazzuk, mert a kívánt hatást csak pár hét vagy akár egy hónap elteltével tapasztalhatjuk meg. Gyártmánytól és dózistól függően egy vagy két kapszulát kell szednünk, de ha nehezen alszunk el, minél korábban szedjük be a nap folyamán, mert egyeseket estére felélénkíthet. Egyébként még az ajánlott dózishoz képest tízszeres adagokkal sem tapasztaltak a kísérletekben káros hatást.forrás:andalodo.hu