facebookfacebook
hírlevélhírlevél
oneTERMÉKEK
Vissza

A rágás fontossága

Az étel megrágása az emésztés első fázisa. A gondos rágás megfelelő előemésztéssel támogatja a gyomor és a bél emésztési feladatait. A fogak aprítják és összezúzzák az ételt, a nyál pedig a lebontási folyamatot kezdi el. Aki gondosan rágja az ételt, annak javulhat az emésztése, és egészséges módon fogyhat is ezzel, sőt teljes életében meg tudja őrizni megfelelő testsúlyát.

Táplálkozási szakértők állítják, hogy minden falatot minimum 30-40-szer meg kell rágni. Nem számolni kell, hanem egyszerűen addig kell a rágást folytatni, amíg egészen folyékonnyá alakul az étel. Ily módon a vitaminok és további tápanyagok optimális felszívódása érhető el, ami az immunrendszert is serkenti. Gondos rágással mennyiségileg is kevesebbet kell ennünk, hogy kialakuljon a jóllakottság érzése, mert a gyors étkezés csak félrevezeti a testet.

A gondos, lassú rágás jobb lelkiállapotot is eredményez, és pozitív hatást gyakorol az élethez való hozzáállásunkra.

A főzés tönkreteszi az ételekben található természetes enzimeket, ezért akkor segíthetjük az enzimek munkáját legjobban, ha gondosan megrágjuk az ételt, amit nem is főztünk meg, hogy ne károsítsuk az enzimeket. Jó tanácsként elfogadhatja, hogy a szilárd ételeket „meg kell inni", acseppfolyós ételeket viszont „meg kell rágni". Ez azt jelenti, hogy a szilárd ételt rágását addig kell folytatni, amíg teljesen cseppfolyóssá nem válik a szájban, a folyadékokat pedig nem szabad addig lenyelni, amíg össze nem keveredtek a szánkban a nyálunkkal.

Ez utóbbi eljárást ne keresse az etikettről szóló kézikönyvekben, viszont nagyban segíti az emésztés folyamatát abban, hogy a legtöbb vitamint és tápanyagot kivonja az elfogyasztott ételekből és italokból.

Az is fontos, hogy csak kicsiket harapjon. A szilárd ételek térfogata határozottan megnő, ha gondosan megrágjuk azokat. Aki nagy falatot vesz a szájába, az a túl korai lenyelést sürgeti.

És a legfontosabb: fejezzük be az evést, még mielőtt úgy érezzük, hogy teljesen megteltünk. Időt kell hagyni a gyomornak arra, hogy érzékelje: elfogyasztottunk annyit, amennyi elég.

[Forrás: Dr. Robert O. Young - A pH csoda]
lugositoetelek.com