facebookfacebook
hírlevélhírlevél
oneTERMÉKEK
Vissza

A leghatékonyabb hangulatjavítók

A helyesen összeállított étrend nemcsak abban segít, hogy megszabadulj a felesleges kilóktól, vagy éppen kordában tartsd a tested, hanem abban is, hogy jobb legyen a közérzeted, hatékonyabban tudd kezelni a stresszt, és a tavaszi fáradtságot is elkerülhesd. Eláruljuk, milyen hangulatban mit egyél, hogy összehúzott szemöldök helyett a mosolyod legyen az első, amit észrevesznek rajtad!

Rossz a kedved?

Tavasszal a rapszodikus időjárás levertté tehet, miközben a következő pillanatban feldobhatja a hangulatodat. Ha ügyelsz arra, hogy az étrended magnéziumban gazdag legyen, azzal fokozod a szervezeted szerotonin-termelését. A szerotonin boldogsághormonként is ismert, és valóban képes boldoggá és vidámabbá tenni.

Rengeteg magnézium található a mandulában, a kesudióban, a laposhalban, a finomítatlan mogyoróvajban, a spenótban, a borsóban, a lencsében, a babfélékben, a barna rizsben vagy a héjában sült burgonyában. Egy banán is képes javítani a kedélyállapotodon magas magnéziumtartalmának köszönhetően. De ne felejtsd el, hogy a banán szénhidrátban is gazdag, így egyszerre hizlaló gyümölcs és szuper energiabomba.
 

Sok a stressz?

Legyen szó a munkahelyedről vagy a mindennapokról, manapság rengeteg stresszel kell szembenézned. Éppen ezért nem mindegy, hogy mennyire tudod kezelni a feszültséget. Fontos, hogy rendszeresen alkalmazz különböző relaxációs technikákat - legyen az meditáció, jóga, futás vagy úszás -, néhanapján pedig kényeztesd magad masszázzsal vagy szaunázással. Emellett igyekezz mindig eleget aludni.

Az étrended pedig lehetőleg minden nap tartalmazzon erdei gyümölcsöket! A bogyós gyümölcsökben található vitaminok és ásványi anyagok ugyanis segítenek feldolgozni a stresszt. Az eper, a málna, a szeder, az áfonya és társaik mind-mind gazdagok C-vitaminban, ami csökkenti a feszültséget. Az olajos magvakban pedig, mint a mandula vagy a dió, sok a B2- és az E-vitamin, a magnézium és a cink, amelyek szintén nyugtató és lazító hatással vannak a megtépázott idegekre.

Nem tudsz aludni?

Olyan nyugtalan vagy, hogy már aludni sem tudsz? Sokáig forgolódsz az ágyban, mielőtt végre álom jön a szemedre? Mielőtt altatót íratsz fel az orvosoddal, próbálkozz az étrended átalakításával! Hogy ne okozzon gondot az elalvás, és emiatt ne legyél állandóan fáradt és rosszkedvű, egyél több triptofán tartalmú ételt! Ne gondolj semmi bonyolultra, a triptofán nem elérhetetlen csodaszer: bőséggel megtalálható a túróban is, de amennyiben nem szereted a tejtermékeket, a szójatejben, a tofuban, a humuszban és a lencsében is sok a triptofán, így ezekkel is beviheted a szervezetedbe.

Az alvásban egy marék pörkölt szezámmag is segít. Ezek a magvacskák nemcsak triptofánban, a természetes altatószerben gazdagok, hanem magas szénhidrát- és közepes fehérje-tartalmuknak köszönhetően tökéletes rágcsálnivalók lefekvés előtt. folyt. köv.  forrás:life.hu