facebookfacebook
hírlevélhírlevél
oneTERMÉKEK
Vissza

Fruktóz vs glükóz

Amíg az emberek ezen az összehasonlításon vitáznak, a valódi probléma az, hogy összesen mennyi cukrot eszel. Az átlagos amerikai táplálkozás 2000-ben 15.8%-ban tartalmazott kalóriát cukorból. Ez az átlag, tehát vannak sokan, akik ennél többet esznek. Ez az, amit nem értek! Tudjuk, hogy a cukor rossz nekünk, mindegy, hogy milyen, de ez nem állította le az embereket az evéséről, ivásáról. A tényleges ügy tehát a cukor mennyisége.

A tanulmány, amit át fogok tekinteni megnézte, hogy mennyire rossz a glükóz a fruktózhoz képest, de ha az eltérésekre való fókuszálással felhagysz, akkor azt tudhatod meg, hogy mennyire káros sok (25%) cukrot enni. A tanulmány a következőket akarta megválaszolni a cukorról:


A tanulmány: Stanhope KL, et al. "Consuming fructose-sweetened, not glucose sweetened, beverages increase visceral adiposity and lipids and decreases insulin sensitivity in overweight/obese humans." J Clin Invest 2009 Apr

 

 

A módszerek
Kövér/kórosan elhízott alanyokat véletlenszerűen glükóz vagy fruktóz csoportokba osztották. Két hétig mérték a testösszetételüket; vérnyomásukat; napi kalória fogyasztásukat; a vérük zsír, inzulin és cukor szintjét; és a lipogenezisük (zsírképzésük) ütemét.

 

 

Mérés Glükóz csoport Fruktóz csoport
  Férfiak Nők Férfiak Nők
Résztvevők száma 7 8 9 8
Kor (évek) 54±3 56±2 52±4 53±2
Testsúly (kg) 88.4±2.9 84.0±4.5 89.3±2.9 81.9±4.2
BMI (kg/m2) 29.3±1.1 29.4±1.3 28.4±0.7 30.3±1.0
Derék körméret (cm) 98.9±2.6 91.0±4.0 97.3±3.3 91.8±4.4
Testzsír (%) 29.4±1.1 43.2±1.5 28.5±1.3 39.6±2.2

A csoportok között nem volt statisztikai eltérés a mutatókban, ami igen fontos!


Folytatás...