facebookfacebook
hírlevélhírlevél
oneTERMÉKEK
Vissza

A szelén

Bizonyos mennyiséghez hozzájut a szervezet az elfogyasztott táplálékból, azonban a legújabb kutatások azt mutatják, a szelénfelvétel az intenzív kemizálás és a savas esők miatt átlagosan 50% -kal csökkent Európában.

A szelén megakadályozza vagy legalábbis lassítja a szövetek öregedését. Közömbösíti néhány rákkeltő anyag hatását, és védelmet nyújt bizonyos daganatos megbetegedésekkel szemben.

Fontos a hasnyálmirigy működéséhez és a test­szövetek rugalmasságához, csökkenti a haj korpásodását is. Fontos tudni a szelén és az E-vitamin szinergikus hatásáról, ami azt jelenti, hogy együttesen erősebben hat­nak az egészséges szívműködés biztosítására és az antitestképzésre, mint külön-külön.

A kínai Keshan tartományban előforduló tömeges szívizom-rendellenességet is a szelénhiány okozta, innen ered a Keshan-betegség elnevezés.

Szerepe:

Természetes forrásai:

Felszívódást segítő tényezők:

A szeleno-metonin a kiegészítők leghatékonyabb formája. Bizonyított, hogy az alacsony szelénbevitel jelentős kockázati faktor krónikus betegségek és egészségügyi problémák kialakulásában.

Ezért, akiknél a családban gyakori a szívinfarktus és a rák vagy vegetáriánus étrendet követnek, fogyókúráznak, idősek, vagy dohányosok hasznos lehet a kiegészítő szedése. A változás korában lévő nőknek is előnyös a szedése, mivel enyhíti a menopauzában fellépő hőhullámokat és rossz közérzetet. A férfiak­nak azonban még nagyobb szükségük van a szelénre, mivel annak nagy része a herékben összpontosul, és a spermával együtt tetemes mennyiség ürül ki a szervezetükből.

Felszívódást gátló tényezők:

Optimális mennyiség:

Hiánytünetek:

Forrás:

Dr. James E Balch: Prescription for Nutritional Healing, Avery Publishing, Garden City Park, New York, 1990

Journal of Athlete Nutrition, Vol. 43. No. 1. 1991

Earl Mindell: Vitamin Biblia, Westinvest Kft, Budapest, 1991

Brencsán János: Új orvosi szótár, Akadémiai Kiadó, Budapest, 1983
forrás:vitaminsziget.hu